۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۳

با حضور نمایندگان ایران؛

مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا فردا آغاز می‌شود/ غیبت فینالیست‌ها !

مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا فردا آغاز می‌شود/ غیبت فینالیست‌ها !

چهاردهمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا در حالی از روز شنبه به میزبانی دهوک عراق آغاز می شوند که فینالیست‌های ایرانی و لبنانی دوره پیشین در این دوره از مسابقات شرکت ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس سهمیه‌ای که پیش از این از سوی کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا (وابا) و برای برگزاری این دوره از رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا تعیین شده بود، هر یک از کشورهای ایران، لبنان، عراق و اردن با دو نماینده و کشورهای فلسطین و سوریه هر کدام با یک نماینده می‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

با این اوصاف چهاردهمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا حداکثر با 10 تیم برگزار خواهد شد. البته تعداد نهایی تیم‌های شرکت کننده در این دوره از رقابت‎ها و اینکه نمایندگان هر کشور چه تیم‎هایی هستند، در نشست هماهنگی مسابقات مشخص  و نهایی می‌‎شود که عصر امروز جمعه برگزار خواهد شد.

در هر صورت مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا از روز شنبه در دهوک عراق آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. پتروشیمی و ماهان نمایندگان ایران در این مسابقات هستند. ماهان چهارشنبه گذشته تهران را به مقصد عراق ترک کرد و از طریق اربیل راهی شهر دهوک شد و در هتل دلشاد مستقر شد. تیم پتروشیمی نیز امروز جمعه تهران را به مقصد محل برگزاری مسابقات ترک کرد.

پتروشیمی به عنوان قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر سهمیه حضور در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا را کسب کرد. قرار بود مهرام به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر و دومین نماینده ایران در این مسابقات شرکت کند اما به دنبال انصراف این تیم، ماهان که سال گذشته عنوان سوم لیگ برتر را به دست آورد به عنوان نماینده ایران معرفی شد.

مهرام در حالی به دلیل عدم جذب بازیکن خارجی از شرکت در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا انصراف داد که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات است. مهرامی‌ها که طی سال‌های 2009 و 2010 نیز قهرمان شده بودند، سال گذشته در مجموع پنج دیدار برگزار شده فینال، الریاضی لبنان را شکست دادند و برای سومین‌بار قهرمان شدند. البته علاوه بر مهرام، الریاضی لبنان نیز از حضور در مسابقات عراق انصراف داده تا رقابت‌‎های امسال در غیاب فینالیست‌های دوره گذشته برگزار شود. 

چهاردهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا به منظور انتخابی بیست و چهارمین دوره مسابقات باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شود.

 

 

 

کد خبر 2051081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha